Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

OBJECTIVES OF THE INFORMATION POLICY FOR THE FORMATION OFA SUSTAINABLE BUSINESS REPUTATION OF AN INDUSTRIAL ORGANIZATION

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2021-3-73-82

Abstract

Aim. To consider the tasks of forming the business reputation of an industrial organization by building the right information policy. Methodology. In accordance with the goal set, the analysis of scientific and methodological sources is carried out, the issues of determining the corporate policy of information dissemination management are disclosed, the main provisions of the formation of such a policy are highlighted. Results. Conclusions are drawn about the need to form and control the corporate policy of working with information sources for external and internal stakeholders on the basis of the principles defined in the article. This approach creates the necessary conditions for the formation of a stable business reputation of an industrial organization. Research implications. The theoretical significance lies in the fact that the main provisions of the corporate policy of working with information for the formation of business reputation are outlined. The practical significance is due to the fact that the article presents a look at the organization of work with information sources and so-called «black» lists, and provides examples of their types. From the standpoint of managing the protection of the business reputation of an industrial organization, the practical issues of organizing the procedure for responding to unwanted information are outlined.

About the Authors

A. V. Zheltenkov
Moscow Region State University
Russian Federation


M. A. Fedotova
Moscow Aviation Institute
Russian Federation


References

1. Гаврилов Е. В. Защита деловой репутации от диффамации на интернет-форумах // Право в сфере Интернета / oтв. ред. М. А. Рожкова. М., 2018. С. 457-475.

2. Гриффин Э. Управление репутационными рисками: стратегический подход. М.: Альпина Бизнес Букс, 2009. 236 с.

3. Желтенков А. В. Развитие управления организацией промышленного типа: проблемы, концепции, цели, механизмы. М.: Изд-во МГОУ, 2008. 149 с.

4. Желтенков А. В., Федотова М. А. Развитие систем стратегического управления в промышленных организациях // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2012. № 3. С. 77-81.

5. Либерман Д. Дж. Психологические приемы управленца. М.: Эксмо, 2010. 240 с.

6. Мокрова Л. П., Косорукова И. В. Инструменты управления деловой репутацией бизнеса и ее стоимостью // Имущественные отношения в РФ. 2018. № 9. С. 18-31.

7. Сальникова Л. С. Деловая репутация: как создать и укрепить. М., 2019. 413 с.

8. Скотт Д. Новые правила маркетинга и PR: Как использовать социальные сети, блоги, подкасты и вирусный маркетинг для непосредственного контакта с покупателем. М.: Альпина Паблишер, 2013. 349 с.

9. Тихонов А. И., Коновалова В. Г., Федотова М. А. Основы организационной культуры и делового общения: учеб. пособие. М.: РУСАЙНС, 2020. 138 с.


Review

Views: 87


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)