Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

MECHANISM FOR RISK SITUATIONS COUNTERACTION WHEN CARRYING OUT INNOVATIVE ACTIVITIES IN THE INDUSTRIAL SECTOR OF VLADIMIR REGION

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2021-3-83-96

Abstract

Aim. To create an optimal mechanism to counteract risks in the implementation of innovation activities in the industrial sector of Vladimir region. Methodology. The work uses a set of methods of strategic, comparative, system analysis, graph theory, which make it possible to identify the etiology of risk formation in the implementation of innovative activities in the industrial sector of the regional economy and create a mechanism to counteract them. Results. A detailed analysis of the innovative activities of industrial enterprises in the region was carried out and risks were identified. A mechanism has been created to counter them with a detailed description of the algorithm of actions and testing. Research implications. The work provides a theoretical justification for the mechanism of counteracting risk situations in the implementation of innovative activities of industrial enterprises in the region. The resulting mechanism allows you to optimize control and risk management. The mechanism developed by the authors and the developed strategic and tactical measures contribute to increasing the competitive advantage among specific organizations of the electrical appliance manufacturing industry of Vladimir region.

About the Authors

R. I. Kudryakov
Vladimir State University named after A. G. and N. G. Stoletovs
Russian Federation


V. V. Krasilshchikov
Russian University of Cooperation (Vladimir branch)
Russian Federation


References

1. Каменских М. А. Повышение конкурентоспособности региона на основе организации инновационной инфраструктуры // Региональная экономика: теория и практика. 2013. № 2. С. 39-43.

2. Кормановская И. Р. Структура экономики Новгородской области и ее соответствие задачам устойчивого инновационного развития // Региональная экономика: теория и практика. 2013. № 5. С. 9-21.

3. Красильщиков В. В., Осетров П. А., Кудряков Р. И. Анализ дружественных связей потребителей в социальной сети // Маркетинг в России и за рубежом. 2017. № 5. С. 18-29.

4. Красильщиков В. В., Кудряков Р. И. Классификация подписчиков группы предприятия в социальной сети «ВКонтакте» как инструмент продвижения товаров и услуг // Современные исследования основных направлений гуманитарных и естественных наук: материалы конференции / под ред. И. Т. Насретдинова. Казань: Печать-сервис XXI век, 2017. С. 491-492.

5. Кундиус В. А. Инновационные технологии в управлении АПК и сельскими территориями [на примере Алтайского края] // АПК: экономика, управление. 2013. № 2. С. 58-65.

6. Никулина Н. Н. Финансовый менеджмент организации. Теория и практика. М., 2009. 511 с.

7. Попадюк Т. Г. Инновационный менеджмент и экономика организаций (предприятий). М.: ИНФРА-М, 2007. 240 с.

8. Секерин В. Д. Инновационный маркетинг: учебник. М.: ИНФРА-М, 2018. 237 с.

9. Фатхутдинов Р. А. Инновационный менеджмент. М.: Бизнес-школа, 2008. 448 с.

10. Эйлер Л. Введение в анализ бесконечно малых. Т. 1. М.: Государственное издание, 1961. 256 с.

11. Goycher O., Bugrova O., Kudryakov R. Development of the industrial sector in the regions through innovation // E3S Web of Conferences. 2019. P. 02147.

12. Analysis methodology of innovative development in regional industrial segment by graph theory / O. L. Goykher, R. V. Skuba, O. S. Bugrova, V. E. Strelkov, R. I. Kudryakov // Lecture Notes in Networks and Systems. 2019. Vol. 57. P. 1145-1154.


Review

Views: 103


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)