Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

FACTORS OF SPATIAL PLACEMENT OF ENTERPRISE SUBJECTS

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2018-3-29-36

Abstract

The article shows the factors of spatial location of business entities described in various theories. The results of the analysis of data on spatial distribution of small and medium-sized enterprises in the Republic of Bashkortostan are given. In addition a graphic representation of the distribution of small and medium-sized businesses was examined in terms of its compliance with the provisions of theories on the spatial distribution of small and medium-sized businesses. In conclusion possible options for developing tools for the optimal spatial allocation of business entities are described.

About the Author

Аzat R. Altynbayev
Bashkir State University
Russian Federation


References

1. Блауг М. Альфред Вебер // 100 великих экономистов до Кейнса. М.: Экономикус, 2008. С. 59-61.

2. Блауг М. Экономическая мысль в ретроспективе. М.: Дело, 1994. 720 с.

3. Гранберг А.Г. Основы региональной экономики: учеб. для вузов. 4-е изд. М.: ИД ВШЭ, 2004. 495 с.

4. Джексон П. Введение в экспертные системы. - 3-е изд. М.: Вильямс, 2001. 622 c.

5. Единый реестр субъектов малого и среднего предпринимательства [Электронный ресурс] // Федеральная налоговая служба: [сайт]. URL: https://rmsp.nalog.ru (дата обращения: 11.06.2018).

6. Ласуэн Х.Р. Урбанизация и экономическое развитие: временное взаимодействие между географическими и отраслевыми кластерами // Пространственная экономика. 2010. № 1. С. 68-104.

7. Лёш А. Пространственная организация хозяйства. М.: Наука, 2007. 664 с.

8. Лимонов Л.Э. Региональная экономика и пространственное развитие. Т. 1. М.: Юрайт, 2015. 397 с.

9. Малое и среднее предпринимательство в России - 2015: стат. сб. M.: Росстат, 2015. 96 с.

10. Наумова Е.И. История понятия “капитализм” от политического лозунга к научному термину // Международный журнал исследований культуры. 2015. № 1 (18). С. 108-115.

11. Полян П.М. Территориальные структуры - урбанизация - расселение: теоретические подходы и методы изучения. М.: Новый хронограф, 2014. 788 с.

12. Федеральный закон от 24.07.2007 № 209-ФЗ (последняя редакция) «О развитии малого и среднего предпринимательства в Российской Федерации» [Электронный ресурс] // КонсультантПлюс: справочная правовая система: [сайт]. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_52144 (дата обращения: 11.06.2018).

13. Шарыгин М.Д., Кротов И.И. Основные факторы территориальной организации малого предпринимательства // Вестник Балтийского Федерального университета им. И. Канта. Экономические и юридические науки. 2014. № 9. С. 155-168.


Review

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)