Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

DESIGNING THE ELEMENTS OF THE EDUCATIONAL INSTITUTIONS MARKETING COMPLEX

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2018-2-85-92

Abstract

The article is devoted to complex research of the structure and features of education market in Russia. Special attention is paid to the issues of financial stability of educational institutions which depends on the prices of services they provide and their prime costs. The authors reveal the nature of price policy presenting it as a complex of measures to maintain the optimum level of prices and to vary them depending on the conditions of education market and the position of educational institution in it. Considerable attention is paid to a cost method of pricing as the most widespread in education market. In conclusion the authors propose the ways of providing educational services through distribution channels and strategic decisions on the elements of the marketing complex in the sphere of educational services.

About the Authors

Natalia B. Zemlyanskaya
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Natalia V. Kazakova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Lubov V. Mikhailova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Арсеньева Н.В. Совершенствование маркетинговых приёмов производителей наукоёмкой продукции // Научные труды (Вестник МАТИ). 2013. № 21 (93). С. 274-277.

2. Губанова С.Е., Внучков Ю.А., Михайлова Л.В. Эволюция управления человеческим ресурсом организации // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2017. № 4. С. 47-54.

3. Желтенков А.В. Опыт перехода на ФГОС высшего образования по направлению подготовки 38.06.01 Экономика // Научно-методические подходы к формированию образовательных программ подготовки кадров в современных условиях. М.: ИИУ МГОУ, 2016. С. 221-223.

4. Желтенков А.В., Демина В.В., Ялалетдинова Э.А. Рынок образовательных услуг как фактор развития современной экономики. М.: ИИУ МГОУ, 2014. 158 с.

5. Землянская Н.Б., Казакова Н.В., Черкасов М.Н. Латеральный маркетинг как инструмент создания новой товарной категории // Вестник университета (Государственный университет управления). 2016. № 4. С. 58-60.

6. Землянская Н.Б., Кучин Б.Л. Стратегическое планирование вуза на основе концепции BSC (сбалансированной системы показателей) // Научные труды вольного экономического общества. 2007. Т. 86. С. 107-110.

7. Кузьмина Е.Е. Маркетинг образовательных услуг. М.: Юрайт, 2016. 330 с.

8. Путятина Л.М., Орлова О.В., Лаврова Л.А. Маркетинговый анализ как механизм повышения конкурентных преимуществ предприятия на отраслевом рынке // Вестник университета (Государственный университет управления). 2017. № 2. С. 86-88.

9. Gagarina G.Yu., Goloshchapova L.V., Fateeva O.V., Putilina I.N., Dzhamay E.V. Financial resources of the enterprise: Formation and distribution // International Journal of Applied Business and Economic Research. 2017. №. 15 (23). P. 453-461.

10. Zinchenko L.A., Dzhamay E.V., Klochko E.N., Takhumova O.V. Main Features of the Russian Economy and its Development // Journal of Applied Business and Economic Research. 2017. № 15 (23). P. 265-272.


Review

Views: 99


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)