Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

COMPETENCE APPROACH TO CULTURE INDUSTRY: ADVANTAGES AND DISADVANTAGES

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2017-3-44-48

Abstract

This article is devoted to the study of the changed cultural needs that have a significant impact on the development of the modern society on the whole and particular spheres of activity in particular. Satisfying the changed cultural needs, the individual acquires cultural competencies. The research procedure includes the identification of key cultural competencies that treat products of cultural activities as objects of cultural market circulation that will ensure long-term interactions in the format of an information cluster of the cultural industry. As a result the regulation of the creative process in terms of economic efficiency is a single integrated system implemented as an integrated service complex. The author comes to the conclusion that the use of integrated service complexes in the cultural industry will allow to correlate the quantitative parameters of cultural services and their qualitative characteristics in accordance with the requirements of the external environment.

About the Author

Natalia A. Mal’Shina
Saratov State Conservatory
Russian Federation


References

1. Александров Ю.И., Александрова Н.Л. Субъективный опыт и культура. Структура и динамика [Электронный ресурс] // Ваш психолог: [сайт]. URL: http://www.vash-psiholog.info/psihologiya/17449-subektivnyj-opyt-i-kultura-struktura-i-dinamika.html (дата обращения: 12.09.2017).

2. Алмакучуков К.М. Маркетинг культуры: тезисы о культурных кластерах // Вестник Кыргызско-российского славянского университета. 2013. Т. 13. № 7. С. 166-169.

3. Алмакучуков К.М., Мусатов Б.В. Классификация культурных потребностей и алгоритмы удовлетворения потребностей // Инициативы XXI века. 2013. № 3. С. 18-21.

4. Алмакучуков К.М., Мусатов Б.В. Продукты культуры как объекты рыночного оборота // Вестник Kыргызско-российского славянского университета. 2014. Т. 14. № 6. С. 81-85.

5. Гордин В.Э., Матецкая М.В. Культурные кластеры и развитие туризма в дестинации [Электронный ресурс] // Ресурсы. Карелия: [сайт]. URL: http://resources.krc.karelia.ru/economy/doc/m.v._mateckaja_-_plenarnyj_2.pdf (дата обращения: 12.09.2017).

6. Мальшина Н.А. Интегрированный сервисный комплекс индустрии культуры в субъектах РФ // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Экономика. Управление. Право. 2016. Т. 16. № 2. С. 180-185.

7. Обьём платных услуг населению (оперативные данные) по 2017 г. [Электронный ресурс] // Федеральная служба государственной статистики: [сайт]. URL: http://www.gks.ru/free_doc/doc_2017/social/osn-07-2017.pdf (дата обращения: 14.09.2017).

8. Щедровицкий П. Кластер: от деревни кузнецов до Силиконовой долины [Электронный ресурс] // Полит.ру: [сайт]. URL: http://polit.ru/article/2012/12/10/claster (дата обращения: 12.09.2017).


Review

Views: 69


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)