Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

AN INTEGRATED APPROACH TO ENTERPRISE MARKETING SYSTEM IN MODERN CONDITIONS

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2017-2-41-45

Abstract

The article argues that enterprise marketing practically in all branches of economy becomes the most important function of management today. For an enterprise to show its competitive advantages in the market it is necessary to apply up-to-date marketing methods. Within the general structure of marketing the authors distinguish research and development marketing, goods and services marketing, means of production marketing, natural resource marketing, social development marketing, import and export marketing, financial and investment marketing. It is comprehensive market research that will allow enterprises to upgrade.

About the Authors

Tatiana N. Barsova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Natalya V. Tarasova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Olga V. Orlova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Джамай Е.В., Зинченко А.С. Управление затратами предприятия машиностроения в современных финансовых условиях // Социально-экономические науки и гуманитарные исследования. 2015. № 7. С. 110-113.

2. Джамай Е.В., Шароватов С.В., Повеквечных С.А. Метод оценки конкурентной устойчивости отраслевых предприятий в современных экономических условиях // Насосы. Турбины. Системы. 2014. № 4. С. 18-27.

3. Путятина Л.М., Джамай Е.В., Лаврова Л.А. Основные аспекты разработки товарной политики машиностроительного предприятия как важного элемента его маркетинговой деятельности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2015. № 1. С. 58-61.

4. Путятина Л.М., Джамай Е.В., Тарасова Н.В. Структура и содержание управленческого анализа на предприятии в современных условиях // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2014. № 4. С. 136-139.

5. Тарасова Н.В., Путятина Л.М., Лаврова Л.А. Комплексный подход к анализу положения предприятия в отраслевой среде // Вестник Университета (Государственный университет управления). 2016. № 3. С. 49-52.


Review

Views: 129


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)