Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

THE APPLICATION OF MATRIX METHOD OF STRUCTURAL ANALYSIS OF ENGINE-BUILDING CORPORATION

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2017-2-93-98

Abstract

The paper presents itself a marketing analysis of aviation engine-building production. For this purpose the authors used a matrix of “Boston Consulting Group” (BCG) the main task of which is sorting out the priorities in the development of different goods, as well as companies, and the branch in general. This model of portfolio analysis puts emphasis on investing in rapidly developing goods by means of their extraction from mature or non-profitable productions.

About the Authors

Natalia B. Zemlyanskaya
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Natalia V. Kazakova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Marina V. Sazonova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Бражникова Г.Н. Маркетинг персонала: учебное пособие. М.: Издательство Московского государственного областного университета, 2012. 116 с.

2. Демин С.С., Джамай Е.В. Анализ текущих тенденций и прогноз развития отечественного рынка гражданской авиационной техники // Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки. 2015. № 6-2. С. 133-137.

3. Джамай Е.В., Демин С.С. Оценка современного состояния отечественного рынка гражданской авиационной техники // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2015. № 3. С. 80-83.

4. Желтенков А.В., Рябиченко С.А., Таврисов Г.В. Развитие управления организации в конкурентной среде: концепции, цели, механизмы // Современный научный вестник. 2005. № 1. С. 5-10.

5. Желтенков П.А., Желтенков А.В. Инновационный механизм развития управления промышленной организацией: монография. М.: Издательство Московского государственного областного университета, 2012. 124 с.

6. Землянская Н.Б., Казакова Н.В., Черкасов М.Н. Методический подход к оценке уровня качества и конкуретноспособности товара // Вестник Университета (Государственный университет управления). 2016. № 5. С. 81-83.

7. Казаков С.П., Казакова Н.В. Общий прикладной маркетинг // Научные труды Вольного экономического общества России. 2007. Т. 86. С. 111-114.


Review

Views: 87


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)