Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

PROBLEMS AND WAYS OF EDUCATION SYSTEM DEVELOPMENT IN POST-INDUSTRIAL SOCIETY

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2017-1-25-31

Abstract

New economic conditions objectively require an innovative approach to professional education in Russia. The article examines intellectual resources and their effective use in the conditions of innovative economy. The authors analyze principles, approaches and experience of education systems in different countries to establish several effective ways of building a new system of education in Russia. The current task of modern higher school is modernizing the fundamentals of economic education, raising financial literacy of high school graduates and university students by means of modern Internet economy. A full transition to a postindustrial stage could be possible only in case of solving the most acute problems in modern professional education.

About the Authors

Oleg Tolmachev
Moscow Region State University
Russian Federation


Kirill Shipilov
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Горлачева Е.Н., Ерохин Д.И. Расчёт потенциала рынка программного обеспечения // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2016. № 3. С. 33-38.

2. ИТ в образовании: без них нельзя, но их одних недостаточно // Ректор вуза. 2014. № 6. С. 56-62.

3. Лазаревич В.С, Еремина А.Р. ИТ-инструменты реализации концепции дистанционного обучения в российском и белорусском образовании // Актуальные направления научных исследований XXI века: Теория и практика. 2015. Т. 3. № 7-4 (18-4). С. 363-367.

4. Толмачев О.М., Борисенкова Л.Н. Экономика знаний в современных условиях России: проблемы, тенденции и особенности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2016. № 1. С. 20-28.

5. Управление бизнес-процессами [Электронный ресурс] // ELMA: [сайт]. URL: http: //www.elma-bpm.ru (дата обращения: 05.12.2016).


Review

Views: 84


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)