Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

METHODS OF INCREASING SALES EFFICIENCY ON THE BASIS OF ANALYTICAL COMPONENTS OF INTERNET MARKETING

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2019-1-8-15

Abstract

The article reveals the concept of Internet marketing as a personalized approach to the potential consumer in online and offline sales. The efficiency of Internet marketing can be achieved only through the introduction of modern components aimed at developing a competitive strategy. As part of the study of the existing elements of Internet marketing the authors consider the main indicators of web analytics, including its analytical cycle. The problems that marketers can successfully solve with the help of data obtained from web analytics, as well as the tools and services of web analytics are defined.

About the Authors

N. V. Alekseeva
Federal State Budget Educational Institution of Higher Education «MIREA - Russian Technological University»
Russian Federation


N. V. Kazakova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


M. V. Sazonova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Данько Т. П., Китова О. В. Вопросы развития цифрового маркетинга // Проблемы современной экономики. 2013. № 3 (47). С. 261-265.

2. Желтенков А. В. Развитие управления организацией промышленного типа: проблемы, концепции, цели, механизмы. М.: ИИУ МГОУ, 2008. 149 с.

3. Желтенков А. В., Рябиченко С. А., Жураховская И. М. Исследование систем управления: учеб. пособие. М.: ИИУ МГОУ, 2011. 166 с.

4. Землянская Н. Б., Казакова Н. В., Михайлова Л. В. Основы управления качеством товара путем оценки лояльности потребителя // Вестник Университета (Государственный университет управления). 2016. № 3. С. 198-200.

5. Кожушко О. А., Чуркин И. В., Агеев А. Ю. Интернет-маркетинг и digital-стратегии. Принципы эффективного использования. М.: Олимп-Бизнес, 2015. 327 с.

6. Назипов Р. С. Таргетированная реклама в социальных сетях. М.: Билинева, 2016. 224 с.

7. Сазонов А. А., Сазонова М. В. Антикризисное маркетинговое управление предприятий // Научные труды (Вестник МАТИ). 2010. № 17 (89). С. 293-298.

8. Сендеров Д. В., Ромат Е. В. Маркетинговые коммуникации: учеб. для вузов. СПб.: Питер, 2018. 496 с.


Review

Views: 959


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)