Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

FEATURES OF INNOVATIVE PRODUCT PROCUREMENT PLANNING

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2015-3-107-117

Abstract

The paper considers the issues of strategic development of procurement planning of innovative products on the part of a client in the sectors “business-government” (B2G) and “business-business” (B2B). The authors consider the problem firstly from the angle of determining the criteria to assess the object of delivery in comparison with market capacity and secondly with account of market dynamics and flexibility of innovative decisions. The first part of the article deals with the task of defining the notion “innovative production”, whereas the second one analyses such feature of innovative production as liability to modifications and its influence on client’s choice. In conclusion the authors analyze a case of client’s choice of potential deliverer in terms of game theory and adapted pay-out matrix with group criteria.

About the Authors

I. . Salimianova
Saint-Petersburg State University of Economics
Russian Federation


A. . Pogoreltsev
Saint-Petersburg State University of Economics
Russian Federation


References

1. Государственная программа Санкт-Петербурга «Развитие промышленности, инновационной деятельности и агропромышленного комплекса в Санкт-Петербурге» на 2015-2020 годы (введена в действие Постановлением Правительства Санкт-Петербурга № 495 от 23.06.2014 г.) // Комитет по промышленной политике и инновациям Правительства Санкт-Петербурга [сайт]. URL: http://cppi.gov.spb.ru/programs/gosudarstvennaya-programma-sankt-peterburga-razvitie-promyshlennosti-i/ (дата обращения 20.09.2015 г.)

2. Картаев С. Что такое инновационная продукция? // Контрактные отношения. 2014. № 3-4. С. 15-16.

3. Погорельцев А.С. Информационная неопределенность заказчика при анализе поставщиков инновационной продукции // Экономика и предпринимательство. 2015. № 4-1 (57-1). С. 567-573.

4. Россия: курс на инновации (открытый экспертно-аналитический отчет о ходе реализации «Стратегии инновационного развития Российской Федерации на период до 2020 года Россия». Выпуск 2). М.: ОАО «РВК», 2014. 148 с

5. Стратегия-2020: Новая модель роста -новая социальная политика (Итоговый доклад о результатах экспертной работы по актуальным проблемам социально-экономической стратегии России на период до 2020 года) / под научн. ред. В.А. Мау, Я.И. Кузьминова [Кн. 1]. М.: Дело, 2013. 430 с.

6. Сценарии инновационного развития и глобализации российской отрасли информационных технологий. М.: ОАО «РВК» и Ernst & Young, 2014. 76 с.

7. Code of Federal Regulation [48] / Federal Acquisition Regulation [сайт]. URL: https://www.acquisition.gov/?q=browsefar (дата обращения 20.09.2015 г.)

8. Den nationella innovationsstrategin / Regeringskansliet [сайт]. URL: http://www.regeringen.se/informationsmaterial/2012/10/n2012.27/ (дата обращения 20.09.2015 г.)

9. Guidance for public authorities on Public Procurement of Innovation. Freiburg, Germany: ICLEI - Local Governments for Sustainability, 2015. 40 s.

10. Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data (Oslo Manual) / 3rd ed. Paris: OECDpublishing, 2005. 166 p.

11. Verwaltungsverfahrensgesetz (Teil IV: Öffentlich-rechtlicher Vertrag) / Bundesministerium der Justiz und fur Verbraucherschutz [сайт]. URL: http://www.gesetze-im-internet.de/vwvfg/index.html (дата обращения 20.09.2015 г.)


Review

Views: 75


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)