Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

THE MAIN ASPECTS OF THE DEVELOPMENT OF MACHINE-BUILDING COMPANY PRODUCT POLICY AS AN IMPORTANT ELEMENT OF ITS MARKETING

Abstract

The article argues methodical recommendations on the development of product policy the introduction of which at the enterprises of mechanical engineering will provide an integrated approach to the analysis of increase of competitiveness, prospects of commodity range and efficiency of the whole activity of an enterprise. The theoretical importance of the results of the study consists in developing theoretical bases of food marketing and staging the use of the suggested tools if life cycle and branch specifics of goods taken into account. The study considers single directions of product policy development and their connection with the strategy of searching for prospect goods and markets. The conditions necessary for producer’s product policy development are stated.

About the Authors

L. . Putyatina
Russian State Technological University named after K.E. Tsiolkovsky
Russian Federation


Ye. . Dzhamay
Russian State Technological University named after K.E. Tsiolkovsky
Russian Federation


L. . Lavrova
Russian State Technological University named after K.E. Tsiolkovsky
Russian Federation


References

1. Джамай Е.В. Ресурсное обеспечение наукоемкого авиационного производства: финансово-экономический аспект. М.: МАИ, 2006. 184 с.

2. Джамай Е.В., Демин С.С. Какая модерни зация предпочтительна для России? // Менеджмент в России и за рубежом. 2011. № 5. С. 138-140.

3. Экономический анализ производства и испытаний гражданской авиационной техники / В.Д. Калачанов, Е.В. Джамай, М.В. Филатов и др. // Авиакосмическая техника и технология. 2001. № 1. С. 45-53.

4. Калачанов В.Д., Джамай Е.В. Формирование и оптимизация ресурсного обеспечения программ авиастроительного производства // Авиакосмическая техника и технология. 2005. № 4. С. 61-69.

5. Путятина Л.М., Путятин А.Е. Конкурентная устойчивость предприятий в современных условиях // Собственность и рынок. 2005. № 5. С. 12-17.

6. Путятина Л.М., Путятин А.Е. Экономика машиностроительных предприятий: учебное пособие. М.: Академия, 2008. 304 с.

7. Путятина Л.М., Шароватов С.В. Управление экономическим ростом предприятия: уточнение базовых понятий // Менеджмент и бизнес-администрирование. 2012. № 1. С. 195-197.


Review

Views: 100


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)