Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

STRATEGIC MANAGEMENT OF ENTERPRISES ON THE BASIS OF DESIGN

Abstract

Strategic Management of Enterprises on the Basis of Design MethodsAbstract. The article reveals a particular aspect of modern strategic management of an enterprise and studies strategic management features based on design methods. The research is carried out through the analysis of strategic management based on the coordinated system of indicators. The author substantiates the necessity of design methods application in strategic management, which can improve efficiency and raise the cost of an enterprise.

About the Author

G. . Potasheva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Адизес И. Управление жизненным циклом корпорации. СПб.: Питер, 2007. 384 с.

2. Каплан Р., Нортон Д. Награда за блестящую реализацию стратегии (Связь стратегии и операционной деятельности - гарантия конкурентного преимущества). М.: Олимп-Бизнес, 2010. 368 с.

3. Каплан Р., Нортон Д. Стратегические карты (Трансформация нематериальных активов в материальные результаты). М.: Олимп-Бизнес, 2007. 512 с.

4. Ромашкина Т. Золотое сечение в бизнесе // Управление компанией. 2003. № 10. С. 70-74.

5. Шамгунов Р.Н. Модель компании как инструмент стратегического анализа [Электронный ресурс] // Корпоративный менеджмент [сайт]. URL: http:// www.cfin.ru/management/strategy/ competit/models.shtml (дата обращения: 28.11.2014 г.)

6. Шамгунов Р.Н. Система стратегического управления [Электронный ресурс] URL: // http://www.cfin.ru/management/ controlling/smяs.shtml (дата обращения: 28.11.2014 г.)


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)