Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

TRAINING AS A METHOD OF PROFESSIONAL AND PERSONAL DEVELOPMENT OF EMPLOYEES

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2019-4-82-88

Abstract

The purpose of the article is to analyze such a way of professional and personal development of an employee in an organization as training. The analysis showed the importance of this method in personnel management, in particular, evaluating the effectiveness of teamwork, generating ideas and accumulating new knowledge. The article discusses the stages of corporate training and, in conclusion, formulates proposals for the implementation of the proposed methodology to increase the effectiveness of personnel by organizations.

About the Author

E. G. Sharyan
Moscow Polytechnic University, Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Аксенова Е. А. Управление персоналом. М.: Юнити-Дана, 2014. 423 с.

2. Бакли Р., Кейпл Дж. Теория и практика тренинга. СПб.: Питер, 2002. 352 с.

3. Гугушвили Н. С. Развитие организации с помощью обучения персонала методом стажировки или тренинга // Наука, техника и образование. 2015. № 1 (7). С. 38-40.

4. Лизберг С. А. Проектирование конфликтологического тренинга (на примере тренинга межкультурной коммуникации) // Наука. Технологии. Инновации: сборник трудов конференции. Новосибирск, 2017. С. 556-559.

5. Натейкина Ю. О. Тренинг как способ профессионального развития персонала // Международный научно-исследовательский журнал. 2016. № 3-1 (45). С. 51-52.

6. Плыкин А. Н. Обучающая методика бос-тренинг. Как научиться противостоять стрессу // Символ науки. 2016. № 4-4 (16). С. 176-182.

7. Пугачев В. П. Тесты, деловые игры, тренинги в управлении персоналом: учеб. М.: Аспект Пресс, 2003. 285 с.

8. Сирадегян А. А. К вопросу о проблемах тренинга персонала как ведущей формы активного обучения // NovaInfo. 2016. Т. 1. № 43. С. 160-164.

9. Стюарт Дж. Тренинг организационных изменений. СПб.: Питер, 2001. 254 с.


Review

Views: 103


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)