METHODOLOGY OF ADVERTISING MEDIA PLANNING
Abstract
The content of advertising media planning is specified. Traditionally the mainstay of media planning is a media strategy, which is usually worked out by the media departments of the Agency in conjunction with the teams of research and development of advertising and marketing, representing the brand. After making a plan the procurement department, sometimes a part of the advertising agency, furthers the product to specific customer segments. Attention is paid to strategic media planning which is based on the analysis of target groups, regions and markets, marketing situation taking account of firms and companies specific participation.
Keywords
масс-медиа,
медиастратегия,
эффективность медиастратегии,
медиасредство,
медиапоказатели,
размещение рекламы,
media,
media strategy,
the effectiveness of media strategy,
means of media,
media rates,
advertising
About the Author
O. . Romanenkova
Finance Institute under the Government of the Russian Federation
Russian Federation
References
1. Васильев Г.А., Романов А.А., Поляков В.А. Медиапланирование. — М.: Вузовский учебник, 2009. -268 с.
2. Интегрированные маркетинговые коммуникации: учебник для студентов вузов, обучающихся по специальностям «Маркетинг», «Рекламное дело», «Связи с общественностью» / под ред. И.М. Синяевой. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2012. -504 с.
3. Синяева И.М., Романенкова О.Н. Маркетинг. Теория и практика: учебник для бакалавров / 2-е изд., перераб. и доп. - М.: Издательство Юрайт, 2013. - 665 с.
4. Синяева И.М. Маркетинг PR и рекламы: учебник / И.М. Синяева, В.М. Маслова, О.Н. Романенкова и др. - М.: Юнити-Дана, 2011. - 496 с.
Views:
91