ГОСТИНИЧНАЯ ИНДУСТРИЯ В ПЕРИОД РАСПРОСТРАНЕНИЯ COVID-19
https://doi.org/10.18384/2310-6646-2022-1-31-43
Аннотация
Ключевые слова
Об авторах
Анастасия Геннадьевна СарафановаРоссия
Александр Александрович Сарафанов
Россия
Список литературы
1. Горяинов К. С., Пасько О. В., Суворова И. Н. Факторы и перспективы развития гостиничного бизнеса г. Москвы в период распространения COVID-19 // Экономика, предпринимательство и право. 2021. Т. 11. № 1. С. 133-144.
2. Кабелкайте-Вайткене Ю. А. Влияние пандемии коронавируса на индустрию гостеприимства: проблемы и возможности // Российские регионы: взгляд в будущее. 2020. Т. 7. № 4. С. 106-116.
3. García-Gomez C. D., Demir E., Díez-Esteban J. M., Bilan Y. The impact of COVID-19 outbreak on hotels’ value compared to previous diseases: the role of ALFO strategy [Электронный ресурс] // Heliyon. 2021. Vol. 7. URL: https://www.cell.com (дата обращения: 01.11.2021). DOI: 10.1016/j.heliyon.2021.e07836
4. Gursoy D., Chi C. G. Effects of COVID-19 pandemic on hospitality industry: review of the current situations and a research agenda // Journal of Hospitality Marketing & Management. 2020. Vol. 29 (5). P. 527-529.
5. Hao F., Xiao Q., Chon K. COVID-19 and China’s Hotel industry: impacts, a disaster management framework, and post-pandemic agenda [Электронный реурс] // International Journal of Hospitality Management. 2020. Vol. 90. URL: https://www.journals.elsevier.com (дата обращения: 01.11.2021). DOI:10.1016/j.ijhm.2020.102636
6. Jiang Y., Wen J. Effects of COVID-19 on hotel marketing and management: a perspertive article // International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2020. Vol. 32. P. 2563-2573.
7. Lo A., Cheung C., Law R. The survival of hotels during disaster: a case study of Hong Kong in 2003 // Asia Pacific Journal of Tourism Research. 2007. Vol. 11 (1). P. 65-80.
8. Naumov N., Varadzhakova D., Naydenov A. Sanitation and hygiene as factors for choosing a place to stay: perceptions of the Bulgarian tourists // Anatolia. 2021. Vol. 32 (1). P. 144-147.
9. Ozdemir O., Dogru T., Kizildag M., Mody M., Suess C. Quantifying the economic impact of COVID-19 on the U.S. hotel industry: Examination of hotel segments and operational structures // Tourism Management Perspectives. 2021. Vol. 39. DOI: 10.1016/j.tmp.2021.100864
10. Salem I. E., Elbaz A. M., Elkhwesky Z., Ghazi K. M. The COVID-19 pandemic: The mitigating role of government and hotel support of hotel employees in Egypt [Электронный ресурс] // Tourism Management. 2021. Vol. 85. URL: https://www.sciencedirect.com (дата обращения: 01.11.2021). DOI: 10.1016/j.tourman.2021.104305
11. Shin H., Kang J. Reducing perceived health risk to attract hotel customers in the COVID-19 pandemic era: Focused on technology innovation for social distancing and cleanliness [Электронный ресурс] // International Journal of Hospitality Management. 2020. Vol. 91. URL: https://www.journals.elsevier.com (дата обращения: 01.11.2021). DOI: 10.1016/j.ijhm.2020.102664