Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

CONCEPTUAL BASES FOR BUILDING COMPANY'S INNOVATION STRATEGY UNDER DIGITALIZATION

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2020-2-76-83

Abstract

Purpose. To increase the innovative activity of organizations, focused on the integration of the elements of strategies, taking into account the degree of their conformity to a changing situation; life cycles, methodological, instrumental, informational and organizational support of this process, allowing on a fundamentally new basis to ensure sustainable development of the organization in time and effectively use its innovative potential. Methodology and Approach. The analysis of various kinds of organization life cycle curves is carried out; an analysis of the constituent elements of development strategies is carried out, methods for evaluating the elements are used to form a single mechanism based on their integration. Results. The analysis made it possible to identify various strategic alternatives and group them according to the main features that can be used in the implementation of the strategic policy of the organization. Theoretical and Practical implications. Practical significance is due to the fact that the work performed allowed us to propose a new version of the classification of organization strategies, which will allow us to clearly exclude inappropriate options from consideration with a clear focus on a specific strategy, thus narrowing the field of possible alternatives.

About the Authors

A. D. Megevov
State University of Management
Russian Federation


Y. V. Vorontsova
State University of Management
Russian Federation


M. M. Volkov
Moscow Region State University
Russian Federation


V. E. Tsvetkova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Воронцова Ю. Теория и практика разработки интегрированных стратегий повышения инновационной активности организации. М., 2019. 204 с.

2. Воронцова Ю. Теория и практика управления затратами в промышленной организации. М., 2019. 253 с.

3. Желтенков А. В. Формирование инновационного механизма развития системы управления промышленной организацией // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2011. № 4. С. 153-157.

4. Новицкая А. Стратегические альтернативы развития организации с учетом стадии жизненного цикла рынка и отрасли // Вестник университета. 2012. № 11-1. С. 126-131.

5. Соловьева Ю. Особенности управления персоналом в условиях выбора стратегических альтернатив // Интерэкспо Гео-Сибирь. 2013. Т. 6. № 1. С. 176-180.

6. Межевов А. Д., Желтенков А. В., Митрофанова А. Е., Рябиченко С. А. Управление организацией. М., 2017. 170 с.

7. Рябиченко С. А., Волков М. М. Управление программами развития промышленных предприятий московского региона // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2018. № 1. С. 77-83.

8. Цветкова В. Е., Цветков В. Е. Управление атомной энергетикой как стратегическое направление развития // Инновационная экономика и менеджмент. Методы и технологии: сб. материалов / под ред. О. А. Косорукова, В. В. Печковской, С. А. Красильникова. 2018. С. 141-144.

9. Loginovskiy O. V. Information system for forming strategic alternatives for the development of an industrial enterprise // Вестник Южно-уральского государственного университета. Серия: Компьютерные технологии, управление, радиоэлектроника. 2018. Т. 18. № 3. C. 81-87.


Review

Views: 99


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)