Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ФОРМИРОВАНИЯ СИСТЕМЫ СТРАТЕГИЧЕСКОГО УПРАВЛЕНИЯ В ОРГАНИЗАЦИЯХ ЭЛЕКТРОННОЙ ПРОМЫШЛЕННОСТИ РОССИИ

Abstract

To date, the characteristics and problems of strategic management in organizations of Russian electronic industry is largely determined by the technological features of the industry, its complexity and governmental policy in this area.
The article considers the fundamental theoretical concepts to form a system of strategic management in electronic industry organizations based on of the tasks of the industry.
The analysis of the aspects of strategic management should be taken into account while constructing a system of strategic management of the organization of electronic industry. It is important to assess the necessary changes to the existing strategy and strategic management system. All the provisions on the formation of strategic management system, as reflected in the article, are interrelated and should be implemented in a sequence.

About the Author

А. Тимонин
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Алешин А.Н. Будущее за полимерной электроникой // «Инновации». - 2007. - №12. - с. 76-79.

2. Борисов Ю. Отечественная электронная промышленность: реалии и перспективы [Электронный ресурс] // Промышленные ведомости. - 2006. - № 4. - содержание номера: [сайт]. URL: http://www.promved.ru/articles/article. phtml?id=766&nomer=28 (дата обращения 20.02.2012).

3. Виханский О.С. Стратегическое управление: Учебник для вузов Изд. 2-е, перераб., доп. - М.: Изд. «Экономистъ», 2008.

4. Леденцов Н.Н. Перспективы развития электронной промышленности в России [Электронный ресурс] // Электроника: наука, технология, бизнес: [сайт]. URL: http://www.electronics.ru/ issue/2005/1/19/ (дата обращения: 20.02.2012).

5. Механик А. Прислушаться к Дэн Сяопину // «Эксперт». - 2011. - № 18. - С. 55-61.

6. Петров А.Н. Стратегический менеджмент. - М.: Изд. «Питер», 2010.

7. Томпсон А., Стрикленд А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа, пер. с англ. - М.: Изд. Дом «Вильямс», 2009.


Review

Views: 59


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)