Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

STUDYING THE PROBLEMS OF SYNCHRONIZATION OF STAGES IN MODERN MARKETING RESEARCH

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2020-3-33-40

Abstract

Aim. To conduct a comprehensive analysis of the problems of synchronization of the stages of marketing research to optimize the assessment of potential market opportunities of innovative products. Methodology. The main problems of organization of marketing research are formalized in order to develop a system of predictive market assessments of innovative products for foresight. Results. The main stages of the process of working with various innovations are systematized, and the structural components of modern marketing research are synchronized. Research implications. The main elements of multicomponent systems of scenarios for the development of an innovative product at the stages of marketing research, as well as mechanisms for scenario planning of market development, are formed. The practical role played by modern marketing research in the development of mechanisms for scenario planning of innovations is identified.

About the Authors

O. V. Avdeeva
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation


I. A. Vasilyeva
Moscow Region State University
Russian Federation


M. V. Sazonova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Волков А. А., Зайцев А. Г. Концептуальные основы выявления коммерческих рисков внедрения инновационного продукта на региональный рынок и их минимизации на основе активного использования инструментов маркетинговой политики // Интернет-журнал Науковедение. 2013. № 3. URL: https://naukovedenie.ru/PDF/26evn313.pdf (дата обращения: 10.05.2020).

2. Желтенков А. В. Формирование инновационного механизма развития системы управления промышленной организацией. // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2011. № 4. С. 153-157.

3. Желтенков А. В., Прохватилов А. М., Моттаева А. Б. Формирование стратегий импортозамещения отечественными предприятиями в условиях санкций // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2017. № 1. С. 40-47.

4. Михайлова Л. В., Сазонов А. А., Васильева И. А. Исследование механизмов управления отечественными промышленными предприятиями в условиях новой технологической концепции // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2020. № 1. С. 74-81.

5. Путятина Л. М., Джамай Е. В., Лаврова Л. А. Основные аспекты разработки товарной политики машиностроительного предприятия как важного элемента его маркетинговой деятельности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2015. № 1. С. 58-61.

6. Сазонов А. А., Васильева И. А., Колосова В. В. Управление жизненным циклом продукции в условиях трансформации производства // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2019. № 3. С. 50-58.

7. Тимошевская Н. В., Карцева Н. С., Коваленко О. Г. Особенности маркетинга инновационного продукта // Молодой ученый. 2016. № 2 (106). С. 591-593.

8. Токарев Б. Е. Маркетинг разработки инновационного продукта: поиск совершенства // Вестник университета. 2018. № 5. С. 42-47.

9. Щербинина М. Ю., Крюкова А. А. Ключевые аспекты маркетинга инноваций // Карельский научный журнал. 2016. № 4 (17). С. 217-219.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)