Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

MECHANISMS FOR PROMOTING CORPORATE ENTITIES IN RUSSIAN INDUSTRY

Abstract

This article considers the essence of corporate
entities as organizational form of business entities,
their specific characteristics, organizational and
legal aspects and options for development in new economic
environment. The authors suggest the ways of
improving the competitiveness of corporate entities and
their investment attractiveness.

About the Authors

Д. Великоредчанин
Московский государственный областной университет
Russian Federation


Л. Чистоходова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Бакан Джоэл. Корпорация: патологическая по- гоня за прибылью (The Corporation: The Pathological Pursuit of Profit and Power.) М.: Вильямс, 2007. 288 с.

2. Кашанина Т.В. Корпоративное право. М.: НОР- МА-ИНФРА-М, 2009. 486 с.

3. Масленченков Ю.С., Тронин Ю.Н. Финансово- промышленные корпорации России. М.: ДеКА, 2000. 448 с.

4. Экономический и юридический словарь / Под ред. А. Н. Азрилияна. М.: Институт новой эко- номики, 2004. 1088 с.


Review

Views: 52


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)