Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

MODERN TRENDS IN THE IMPLEMENTATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS AND THE FORMATION OF COMPETENCIES OF COMPANY EMPLOYEES

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2020-3-73-83

Abstract

Aim. To analyze current trends in the educational process and the formation of competencies of company employees in the conditions of digitalization of the socio-economic sphere. Methodology. The authors analyzed statistical and analytical data on professional development and additional education through distance technologies. Methods of analysis, comparison, generalization and interpretation of the results were used. Results. The necessity of combining traditional and distance education in the conditions of the fourth industrial revolution is proved. The components of the system of modern education of company personnel are indicated. Research implications. The article emphasizes the importance of combining traditional and distance education, which solves the problem of forming competencies that correspond to the digital economy and the strategic guidelines of economic entities at different levels.

About the Authors

V. V. Demina
Moscow Pedagogical State University
Russian Federation


I. Y. Usacheva
JSC Lebedinsky GOK
Russian Federation


References

1. Демина В. В. Маневрирование рабочим временем - особенность современной экономической системы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2018. № 4. С. 13-20. DOI: 10.18384/2310-6646-2018-4-13-20

2. Демина В. В., Заякина И. А. Дополнительная занятость как характеристика трудовой активности человеческих ресурсов // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2020. № 1. С. 8-18. DOI: 10.18384/2310-6646-2020-1-8-18

3. Заякина И. А., Демина В. В. Анализ использования информационных и коммуникационных технологий в современном обществе // Развитие бухгалтерского учета, анализа и аудита в условиях цифровизации экономики: мат-лы конференции. Краснодар, 2020. С. 175-184.

4. Земцов С. П. Цифровая экономика, риски автоматизации и структурные сдвиги в занятости в России // Социально-трудовые исследования. 2019. № 3 (36). С. 6-17.

5. Кашепов А. В. Опасна ли цифровизация экономики для рынка труда // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2020. № 2. С. 58-65.

6. Усачева И. Ю., Демина В. В. Содержание дефиниции «стратегический менеджмент» в процессе развития теории стратегического управления // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2017. № 3. С. 61-69. DOI: 10.18384/2310-6646-2017-3-61-69

7. Цифровые технологии, навыки, инженерное образование для транспортной отрасли и технологии образования / А. А. Климов, В. П. Куприяновский, И. А. Соколов,

8. Е. Ю. Заречкин, Ю. В. Куприяновская // International Journal of Open Information Technologies. 2019. Т. 7. № 10. С. 98-127.

9. Черкашина Е. Ю., Легкодух О. Ю. Цифровое образование: новое направление развития дополнительного образования // Теория и практика управления социально-экономическим развитием территорий на различных хозяйственных уровнях: мат-лы конференции / отв. ред. Ю. В. Котелевская. 2020. С. 37-41.

10. Щербина Е. Ю., Шмурыгина О. В., Уткина С. Н. Цифровая дидактика профессионально-педагогического образования: основные компоненты // Бизнес. Образование. Право. 2020. № 2 (51). С. 411-418. DOI: 10.25683/VOLBI.2020.51.268.

11. Щукина Т. В. Цифровая среда обучения и искусственный интеллект в системе высшего образования в условиях экспорта образования // Наука. Информатизация. Технологии. Образование. 2020. С. 186-197.

12. Alavi M., Marakas G. M., Yoo Y. A comparative study of distributed learning environments on learning outcomes // Information Systems Research. 2002. Vol. 13. № 4. С. 404-415.

13. Phillips J., Phillips P. P. Beyond Learning Objectives. ASTD Press, 2008. 176 p.

14. Salas E., DeRouin R., Littrell L. Research-based guidelines for designing distance learning: What we know so far // The brave new world of eHR. 2005. pp. 104-137.

15. Senge P. M. The Fifth Discipline: The art and practice of the learning organization. New York, 2006. 371 p.


Review

Views: 93


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)