Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

THE FEATURES OF APPLICATION OF MODERN INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE FIELD OF MARKETING AS A WAY TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF INDUSTRIAL ENTERPRISES

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2020-3-84-90

Abstract

Aim. To analyze the features of using modern innovative technologies in the field of marketing in order to increase the competitiveness of industrial enterprises. Methodology. Theoretical and methodological bases of application of modern innovative marketing technologies necessary for the organization of the process of integrated management of competitiveness indicators are highlighted. Results. The key features of modern innovation marketing are defined and its main components are highlighted. The factors influencing the indicators of innovation activity of industrial enterprises are structured. Research implications. It was concluded that innovation is a unique asset that qualitatively affects the main indicators of competitiveness, which, in turn, leads to the emergence of fundamentally new products, services and technologies.

About the Authors

N. B. Zemlyanskaya
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


N. V. Kazakova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


A. A. Sazonov
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Васильева И. А., Комонов Д. А., Сазонова М. В. Исследование ключевых ресурсов процесса трансформации корпоративной инновационной системы отечественных предприятий // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2019. № 1. С. 16-24.

2. Желтенков А. В., Моттаева А. Б., Жангуразов А. Р. Управление организационными изменениями на промышленных предприятиях: проблемы и концепции // Экономика и предпринимательство. 2017. № 2. Ч. 2. С. 968-972.

3. Желтенков А. В. Формирование инновационного механизма развития системы управления промышленной организацией // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2011. № 4. С. 153-157.

4. Исакова О. Н. Конкурентоспособность и качество, их место в стратегии маркетинга инноваций // Международный студенческий научный вестник [сайт]. 2018. № 5. URL: http://eduherald.ru/ru/article/view?id=19208 (дата обращения: 26.05.2020).

5. Кузнецов В. П., Романовская Е. В., Храбан Г. С. Инновационный маркетинг как способ повышения конкурентоспособности // Вестник НГИЭИ. 2017. № 6 (73). С. 94-101.

6. Надобников Е. В. Использование инновационных технологий для повышения конкурентоспособности промышленного предприятия // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Экономические науки. 2012. № 5 (156). С. 113-119.

7. Путятина Л. М., Джамай Е. В., Лаврова Л. А. Основные аспекты разработки товарной политики машиностроительного предприятия как важного элемента его маркетинговой деятельности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2015. № 1. С. 58-61.

8. Сазонов А. А., Васильева И. А., Михайлова Л. В. Исследование механизмов управления отечественными промышленными предприятиями в условиях новой технологической концепции // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2020. № 1. С. 74-81.


Review

Views: 170


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)