COMPETITIVE ENVIRONMENT AS THE OBJECT OF MANAGEMENT IN NATIONAL INDUSTRY
Abstract
competitive environment, which becomes the object of strategic administrative control to
provide productivity and efficiency of competitive processes in national industry. The author
advances the key principles of the mentioned environment to be based on and characterizes
the methodology of its creation and administration as well as methods to stimulate consumers
competitive behavior.
References
1. Павлова Е.А. Конкурентная среда и ее развитие на товарных рынках России. Автореф. дисс. канд.экон. наук. Воронеж. Воронежский государственный университет, 2008.
2. Портер М. Конкуренция. СПб., 2001.
3. Портер М. Международная конкуренция. М., 1993.
4. Усик Н.Н. Управление процессом формирования конкурентной среды в России. Автореф. дисс. д-ра экон. наук. СПб.: Санкт-Петербургский государственный университет, 2008
5. Якунин В.И., Сулакшин С.С., Фонарева Н.Е., Тотьева К.Ю. Государственная конкурентная политика и стимулирование конкуренции в РФ. М., 2008.