Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

HUMAN CAPITAL AS PRODUCTION FACTOR

Abstract

The paper presents the Human Action concept which serves as a framework for a
formation of a new category of human capital as a production factor. The classic shape of
the production function and the learning curves should be provided by marketing systems,
i.e. goodwill and other forms of human capital in a broader sense.

About the Author

D. . Timchishin
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Гонтарь В.В. Формирование кадров управления на промышленных предприятиях. Автореф.дис.на соиск. уч. ст.канд.эконом.наук. Волжская государственная инженерно-педагогическая академия. - Н.Новгород, 2004.

2. Иванюк И.А. Маркетинговая модель воспроизводства интеллектуального капитала. - М.: ДиС, 2005.

3. Мизес Л. ф. Социализм. Экономический и социологический анализ. - М.: Catalaxy, 1994.

4. Пястолов С.М. Экономический анализ деятельности предприятия. Учебное пособие для ВУЗов. - М: Академический проект, 2005.

5. Сей Ж.Б. Трактат о политической экономии - М.: Дело. 2000.

6. Уильямсон О.И. Экономические институты капитализма: Фирмы, рынки, «отношенческая» контракта- ция. - СПб.: Лениздат; CEV Press, 1996.

7. Grier S.A., Brumbaugh A.M., Thornton C.G. Crossover Dreams: Consumer Responses to Ethic-Oriented Products. Journal of Marketing, vol. 70 (April 2006), p. 35-51.

8. Handbook of Marketing and Society/ Paul N. Bloom and Gregory T. Gundlach, eds., Sage Publications, 2000.

9. Human resource Accounting: interests and confl icts/CEDEFOP panorama 5085/Cat. n°: HX-18-98-445-ENC


Review

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)