HUMAN CAPITAL AS PRODUCTION FACTOR
Abstract
formation of a new category of human capital as a production factor. The classic shape of
the production function and the learning curves should be provided by marketing systems,
i.e. goodwill and other forms of human capital in a broader sense.
Keywords
330
About the Author
D. . TimchishinRussian Federation
References
1. Гонтарь В.В. Формирование кадров управления на промышленных предприятиях. Автореф.дис.на соиск. уч. ст.канд.эконом.наук. Волжская государственная инженерно-педагогическая академия. - Н.Новгород, 2004.
2. Иванюк И.А. Маркетинговая модель воспроизводства интеллектуального капитала. - М.: ДиС, 2005.
3. Мизес Л. ф. Социализм. Экономический и социологический анализ. - М.: Catalaxy, 1994.
4. Пястолов С.М. Экономический анализ деятельности предприятия. Учебное пособие для ВУЗов. - М: Академический проект, 2005.
5. Сей Ж.Б. Трактат о политической экономии - М.: Дело. 2000.
6. Уильямсон О.И. Экономические институты капитализма: Фирмы, рынки, «отношенческая» контракта- ция. - СПб.: Лениздат; CEV Press, 1996.
7. Grier S.A., Brumbaugh A.M., Thornton C.G. Crossover Dreams: Consumer Responses to Ethic-Oriented Products. Journal of Marketing, vol. 70 (April 2006), p. 35-51.
8. Handbook of Marketing and Society/ Paul N. Bloom and Gregory T. Gundlach, eds., Sage Publications, 2000.
9. Human resource Accounting: interests and confl icts/CEDEFOP panorama 5085/Cat. n°: HX-18-98-445-ENC