Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

New approaches to an estimation of system of continuous vocational training

Abstract

Article is devoted disclosing of the concept of continuous vocational training on
which basis others can be constructed, than now, models of management by formation,
the ideology of the present stage of reforming of an education system is essentially
corrected.

About the Author

V. . Startsev
Королевский институт управления, экономики и социологии
Russian Federation


References

1. Байденко В.И. Стандарты в непрерывном образовании: Концептуальные, теоретические и методологические проблемы. М., 1999.

2. Батышев С.Я. Методология прогнозирования профессионального образования // Профтехобразование России. Итоги XX века и прогнозы. В 2 т. / Под науч. ред. И.П. Смирнова. М., 1999. - Т. 1. - С. 391- 401.

3. Ильин Г.Л. Проблемы от века к веку: функциональная неграмотность // Университетская книга. 2000. № 2. - С. 18-25.

4. Корбон К.А. О профессиональном образовании //Антология педагогической мысли: В 3 т. М., 1988. - Т. 1: Прогрессивная зарубежная педагогическая мысль о трудовом воспитании и профессиональной подготовке / Сост. К.И. Салимова, Г.Б. Корнетов. С. 327-337.

5. Новиков П.Н., Зуев В.М. Опережающее образование: гипотезы и реалии. М., 1996.

6. Новое качество высшего образования в современной России: (Содержание, механизмы реализации, долгосрочные и ближайшие перспективы): Концептуально-программный подход / Под науч. ред. Н.А. Селезневой, А.И. Субетто. М., 1995.


Review

Views: 45


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)