Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

ANALYSIS OF PR CAMPAIGNS EFFECTIVENESS IMPACT ON THE COMPANY’S BUSINESS RESULTS

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2020-4-53-59

Abstract

Aim. To analyze and evaluate the level of influence of the quality of PR campaigns on the business results of the enterprise. To consider the main tools for conducting PR analysis. Methodology. The authors highlight the theoretical and methodological aspects of organizing PR campaigns, and conduct a multi-faceted analysis of the media buyers’ level of influence on business results. Results. It is determined that the most compromise option for evaluating the effectiveness of PR efforts is the Weighted Media Cost (WMC) indicator, which takes into account not only the cost of advertising, but also the quality of the material. It is established that, to calculate the effectiveness of PR campaigns and payback of investment (ROI), it is necessary to use the construction of special multicomponent correlation models, where media analysis indicators can be correlated with financial results. Research implications. The article considers the metric for estimating the cost of advertising equivalent of publications in the media, taking into account the effectiveness of communication policy in the framework of PR events. The study of the Perfection Rate (PRt) as the most promising tool for PR analysis was conducted.

About the Authors

N. B. Zemlyanskaya
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


V. V. Kolosova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


M. V. Sazonova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Васильева И. А., Колосова В. В., Сазонов А. А. Управление жизненным циклом продукции в условиях трансформации производства // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2019. № 3. С. 50-58.

2. Желтенков А. В., Прохватилов А. М., Моттаева А. Б. Формирование стратегий импортозамещения отечественными предприятиями в условиях санкций // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2017. № 1. С. 40-47.

3. Желтенков А. В., Масленникова Н. П. Управление изменениями как основа развития самоорганизации // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2013. № 1. С. 24-30.

4. Землянская Н. Б., Казакова Н. В., Черкасов М. Н. Методический подход к оценке уровня качества и конкурентоспособности товара // Вестник университета. 2016. № 5. С. 81-83.

5. Землянская Н. Б., Казакова Н. В., Михайлова Л. В. Основы управления качеством товара путем оценки лояльности потребителя // Вестник университета. 2016. № 3. С. 198-200.

6. Костина С. А., Прядко С. Н. Анализ PR деятельности известных мировых компаний // Инновационная экономика: перспективы развития и совершенствования. 2015. № 2 (7). С. 160-162.

7. Сазонов А. А., Васильева И. А., Михайлова Л. В. Исследование механизмов управления отечественными промышленными предприятиями в условиях новой технологической концепции // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2020. № 1. С. 74-81.

8. Симонов С. В., Желтенков А. В. Теоретические основы формирования механизма развития системы управления промышленной организацией. М.: ИИУ МГОУ, 2009. 123 с.

9. Novikov S. V., Sazonov A. A. Description of the determination processes for the typical research and development intensity normative indicators // Research in world economy. 2020. Vol. 11. № 1. P. 64-77.


Review

Views: 104


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)