Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

RESEARCH OF THE «CO-BRANDING» STRATEGY AS A FORM OF PRESENTING THE CONCEPT OF LATERAL MARKETING

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2021-102-108

Abstract

Aim. To study the strategy of co-branding as a form of lateral marketing representation that allows for effective development of the company in market conditions. Methodology. The authors highlight the theoretical and methodological foundations of the use of lateral marketing technologies as a method of finding non-standard solutions within the market for a subsequent breakthrough in business. Results. It is determined that co-branding is the most effective form of innovative marketing cooperation. It is established that the concept of lateral marketing has a significant impact on the development of co-branding and expands the boundaries of the current brand perception. Research implications. Groups of factors that affect performance indicators in the framework of organizing cooperation in the field of marketing between different firms are developed. A list of parameters is compiled that show the correctness of searching for partners to work in the co-branding strategy sharing system. The analysis of the practice of large corporations in the application of lateral marketing and co-branding technologies is carried out.

About the Authors

N. V. Kazakova
Moscow Aviation Institute (National Research University (Moscow)
Russian Federation


V. V. Kolosova
Moscow Aviation Institute (National Research University (Moscow)
Russian Federation


M. V. Sazonova
Moscow Aviation Institute (National Research University (Moscow)
Russian Federation


References

1. Авдеева О. В., Васильева И. А., Сазонова М. В. Изучение проблем синхронизации этапов при проведении современных маркетинговых исследований // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2020. № 3. С. 33-40.

2. Антошкин С. И. Капитал бренда: основные интерпретации и модель управления // Вестник Санкт-Петербургского университета. Менеджмент. 2014. № 4. С. 68-100.

3. Васильева И. А., Комонов Д. А., Сазонова М. В. Исследование ключевых ресурсов процесса трансформации корпоративной инновационной системы отечественных предприятий // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2019. № 1. С. 16-24.

4. Власова Т. И., Панарин А. А. Управление бизнес-процессами в корпоративных цепях поставок промышленных организаций. М., 2008. 276 с.

5. Зюзина Н. Н., Пятница М. А. Из малого рождается великое: кобрендинг как современное направление брендинга // Вестник Волжского университета им. В. Н. Татищева. 2019. № 3. С. 50-59.

6. Казакова Н. В., Михайлова Л. В., Сазонов А. А. Совершенствование технологий продаж на основе применения механизмов поисковой оптимизации // Вестник университета. 2019. № 1. С. 51-54.

7. Муравский Д. В., Смирнова М. М. Брендовые альянсы в современной теории маркетинга // Вестник Санкт-Петербургского университета. Менеджмент. 2017. № 1. С. 33-68.

8. Полосков С. С., Желтенков А. В., Сюзева О. В. Инновационная деятельность высокотехнологичных наукоемких предприятий в цифровую эпоху // Устойчивое и инновационное развитие в цифровую эпоху: материалы конференции. 2019. С. 358-366.

9. Сазонов А. А. Методические основы развития современных экономических систем на основе определения влияния инновационных факторов // Вестник университета. 2020. № 6. С. 47-54.


Review

Views: 95


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)