Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

FEATURES OF HR-BRAND PROMOTION IN SOCIAL MEDIA

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2018-2-71-77

Abstract

The article is devoted to the features of HR-brand promotion in social media. The authors argue that the time of crisis is the best time to tackle the problem of development and promotion of a HR-brand because in this period the employees’ trust in the company is needed as twice as usual. The methods of the study are as follows: the analysis of research literature, methods of the theory of management and the theory of organization. It is concluded that the importance of the internal brand of the company as an employer has considerably grown in recent years.

About the Authors

Irina M. Zhurakhovskaya
Moscow Region State University
Russian Federation


Ekaterina S. Sholotonova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Ананьева Т. Для чего нужен бренд работодателя и как его развивать в кризис // Кадровая служба и управление персоналом предприятия. 2016. № 4. С. 66-72.

2. Виноградов А.Г., Чернышева С.А., Федотова М.А. Мотивация и стимулирование персонала // Управление персоналом аэрокосмической отрасли Электронный ресурс. Сборник тезисов докладов научно-практической конференции, Москва, 15 апреля 2016 г. М.: Логос, 2016. С. 14-15.

3. Жураховская И.М., Шолотонова Е.С. Проблемы hr-сопровождения организационных изменений с помощью дизайн-мышления // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2016. № 2. С. 69-75.

4. Жураховская И.М., Шолотонова Е.С. Системное развитие карьеры миллениалов // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2017. № 2. С. 79-85.

5. Жураховский А.С. Управление развитием карьеры hr-специалиста на основе системного подхода // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2015. № 2. С. 67-72.

6. Истратий А.Ю., Козлова Е.Г. Управление адаптацией персонала организации: институциональный подход // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2017. № 2. С. 99-105.

7. Карпова Т. Создание, развитие и продвижение hr-бренда в социальных медиа // Кадровая служба и управление персоналом предприятия. 2017. № 9. С. 65-71.

8. Куприенко Ю.С., Федотова М.А. Роль руководителя в реализации инновационного потенциала предприятия ракетно-космической промышленности // Управление персоналом аэрокосмической отрасли: сборник тезисов докладов научно-практической конференции. 2016. С. 47-48.

9. Мазанова В.С., Семина А.П., Тихонов А.И. Эффективность системы управления персоналом в аэрокосмической сфере России // Авиация и космонавтика - 2016: XV Международная конференция, Москва, 14-18 ноября 2016 г. М.: Люксор, 2016. С. 667-669.

10. Чекан А.А., Матюнин Л.В. Основные тенденции в управлении персоналом: прогнозы и реалии // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2017. № 2. С. 162-168.


Review

Views: 103


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)