Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

THE SPECIFICITY AND STRUCTURE OF MODERN MUSICAL MARKET

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2016-2-44-51

Abstract

The authors of the article consider the main issues of the specificity and structure of modern musical market. This subject is relevant as the turn of the 20th century is time of changes connected with the expansion of the Internet, which affected literally all aspects of human life. Everything began to be concentrated around the Internet: from the priorities of common people to business problems. The article considers the volume of Russian concert market, the dynamics of share growth of the audience of consumers of musical content, the size of the all-Russian television audience of musical content, its gender structure, and demographic structure of the general radio audience in Moscow, St. Petersburg and the cities numbering more than 100 thousand people for the last three years.

About the Authors

S. . Shkodinsky
Moscow State Regional University
Russian Federation


I. . Sidorov
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Амбарцумян С.Г. Информационные технологии в праве: история, проблемы, перспективы // Право и политика. 2015. № 1. C. 31-38.

2. Готовы ли Вы купить в интернете песню, музыкальную композицию, если он(а) будет стоить:.. Опрос на сайте Всероссийского центра изучения общественного мнения [Электронный ресурс]. URL: http://wciom.ru/zh/print_q.php?s_id=923&q_id=63781&date=18.08.2013 (дата обращения: 25.02.2016).

3. Каплунов Д.А. Контент, маркетинг и рок-н-ролл: книга-муза для покорения клиентов в интернете. М.: ООО «Манн, Иванов и Фербер», 2014. 493 с.

4. Коммуникационный холдинг InterMedia [Электронный ресурс]. URL: http://www.intermedia.ru/ (дата обращения: 02.01.2016).

5. Менеджмент и звукорежиссура музыкальных проектов: актуальные проблемы науки и практики: сборник научных статей / Рост. гос. консерватория (академия) им. С.В. Рахманинова; сост. А.В. Крылова; науч. ред. А.Я. Селицкий. 2-е изд. Ростов-на-Дону: РГК им. С.В. Рахманинова, 2013. 283 с.

6. Музыкальный менеджмент: наука, бизнес, образование: сборник научных статей / М-во культуры Рос. Федерации, Рост. гос. консерватория (академия) им. С.В. Рахманинова; ред.-сост. А.В. Крылова; ред. Е.В. Кисеева. Ростов-на-Дону: РГК им. С.В. Рахманинова, 2013. 172 с.

7. Покупка EMI Music группой Universal Music одобрена Еврокомиссией [Электронный ресурс] // Beatles.ru [сайт]. URL: http://www.beatles.ru/news/news.asp?news_id=8542 (дата обращения: 25.02.2016).

8. Пользуетесь ли Вы интернетом, и если да, то как часто? Опрос на сайте Всероссийского центра изучения общественного мнения [Электронный источник]. URL: http://wciom.ru/zh/print_q.php?s_id=923&q_id=63751&date=18.08.2013 (дата обращения: 25.12.2015).

9. Телевидение глазами телезрителей. 2015 [Электронный ресурс] // Аналитический центр Видео Интернешнл. URL: www.acvi.ru. (дата обращения: 25.12.2015).


Review

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)