Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

CONSUMER ASSESSMENT AS A BASIC ELEMENT IN ATTAINING PRODUCTION QUALITY

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2016-2-76-81

Abstract

The article considers the interrelation and mutual conditioning of the concepts “competitiveness” and “quality of goods and services”. It is shown that the main criteria for evaluating the degree of consumer’s satisfaction can be determined with the help of such categories as the norm of consumption cost and the mass of consumption cost. A methodical approach is proposed to the assessment of norm of the norm of consumption cost through specific weight of the indicators of quality of goods or services and the degree of compliance of the indicators of standard product properties to the properties preferred by consumers.

About the Authors

Natalia Borisovna Zemlyanskaya
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Natalya Vyacheslavovna Kazakova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


Natalya Valeryevna Suslova
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Арсеньева Н.В., Джамай Е.В., Зинченко А.С. Исследование теоретических аспектов управления ресурсами предприятия машиностроения // Вестник Университета (Государственный университет управления). 2015. № 12. С. 5-7.

2. Землянская Н.Б. Методы оценки эффективности мероприятий по связям с общественностью // Научные труды Вольного экономического общества России. 2006. Т. 74. С. 120-124.

3. Землянская Н.Б., Казакова Н.В. Возникновение синергетического эффекта в процессе продвижения товара, основанного на использовании интегрированных маркетинговых коммуникаций // Научная перспектива. 2015. № 8. С. 18-20.

4. Землянская Н.Б., Казакова Н.В. Интегрированные маркетинговые коммуникации как основа стратегии продвижения // Проблемы современной экономики (Новосибирск). 2015. № 26. С. 67-70.

5. Землянская Н.Б., Казакова Н.В. Формирование единой маркетинговой концепции воздействия на предпочтения потребителей // Научная дискуссия: вопросы экономики и управления. 2015. № 7 (40). С. 45-49.

6. Казаков С.П., Казакова Н.В. Общий прикладной маркетинг // Научные труды Вольного экономического общества России. 2007. Т. 86. С. 111-114.

7. Перекалина Н.С., Казаков С.П., Казакова Н.В. Маркетинговый этап развития товароведения // Маркетинг услуг. 2005. № 1. С. 62-66.

8. Передерий Н.В., Черкасов М.Н. Эффективность инновационных проектов в производственном секторе в зависимости от маркетинговых коммуникаций // Научная дискуссия: вопросы экономики и управления. 2015. № 7 (40). С. 70-75.

9. Путятина Л.М., Путятин А.Е. Конкурентная устойчивость предприятий в современных условиях // Собственность и рынок. 2005. № 5. С. 12-14.

10. Путятина Л.М., Джамай Е.В., Лаврова Л.А. Основные аспекты разработки товарной политики машиностроительного предприятия как важного элемента его стратегии // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2015. № 1. С. 58-61.

11. Путятина Л.М., Джамай Е.В., Тарасова Т.В. Структура и содержание управленческого анализа на предприятии в современных условиях // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2014. № 4. С. 136-139.


Review

Views: 84


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)