Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

THE DEVELOPMENT OF CUSTOMS ADMINISTRATION BASED ON THE CONCEPT OF MARKETING

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2015-3-44-49

Abstract

In terms of globalized economy, further development of international exchange of goods the key element of the problem situation in Customs Service is a mismatch of environmental factors with expected results, which affects the level of the customs service. The article deals with the practical implementation of modern customs concepts of marketing in order to maximize the promotion of foreign trade activities of companies without prejudice to the effectiveness of customs controls and ensure national economic security.

About the Author

M. . Boykova
Russian Customs Academy
Russian Federation


References

1. Атаманчук Г.В. Теория государственного управления: курс лекций / 4-е изд. М.: Омега-Л, 2006. 584 с

2. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг: учебник. СПб.: Питер, 2007. 356 с.

3. Другов А.А., Сафин А.Р., Сендецкая С.В. Государственный маркетинг как важный фактор совершенствования механизма управления социально-экономическими процессами в обществе // Маркетинг в России и за рубежом. 2005. № 4. С. 18-27.

4. Макрусев В.В., Дианова В.Ю. Маркетинг таможенных услуг: учебник. М.: РИО РТА, 2010. 454 с.

5. Маркетинг: большой толковый словарь / под ред. А.П. Панкрухина. 2-е изд., стериот. М.: Омега-Л, 2010. 264 с.

6. У ФТС появится «тайный покупатель» [23.01.2014 г.] / Бизнес Логистика: международный консалтинговый центр [сайт]. URL: http://business-consulting.su/u-fts-poyavitsya-tajnyj-pokupatel/#ixzz3Wdonp8qD (дата обращения: 21.09.2015 г.)


Review

Views: 96


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)