Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

MODERN COMMUNICATION POLICY OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Abstract

It's extremely important for educational institutions to use modern communication policy. This policy above all includes active use of social networks that allows, on the one hand, to increase the effectiveness of marketing communications, and to reduce the cost of their application on the other. Using social networks educational institutions transfer to the so-called “active marketing”, which increases their competitiveness.

About the Authors

O. . Ryabkov
Moscow State University of Instrument Engineering and Computer Science
Russian Federation


N. . Ryabkova
Moscow State University of Instrument Engineering and Computer Science
Russian Federation


References

1. Батов А.В. Проблема сегментирования и выбора эффективной стратегии некоммерческих организаций // Фундаментальные и прикладные проблемы приборостроения, информатики и экономики: XIII междунар. науч.-практич. конф. [Часть 1. Экономика и управление]. М.: МГУПИ, 2010. С. 41-44.

2. Брекенридж Д. PR 2.0: новые медиа, новые аудитории, новые инструменты. М.: Эксмо, 2010. 272 с.

3. Вебер Л. Эффективный маркетинг в интернете. - М.: Манн, Иванов, и Фербер, 2010. - 320 с.

4. Максимюк К. Новый интернет для бизнеса: коммуникации в социальных медиа / 2-е изд. М.: Эксмо, 2011. 224 с.

5. Манн И.Б. Маркетинг без бюджета / 2-е изд. М.: Эксмо, 2011. 296 с.

6. Рябков О.А. Роль маркетинга в развитии российского образования на его современном этапе // Проблемы экономической теории и практики на современном этапе развития: сб. науч. тр. М.: МГУПИ, 2008. С. 71-76.

7. Рябков О.А. Организационно-экономическое развитие некоммерческих организаций в условиях реализации концепции непрерывного образования: автореф. дис.. докт. эконом. наук. М., 2013. - 51 с.

8. Скотт Д. Новые правила маркетинга и PR: как использовать социальные сети, блоги, подкасты и вирусный маркетинг для непосредственного контакта с покупателем / 2-е изд. М.: Альпина Паблишер, 2013. 349 с.


Review

Views: 101


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)