Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

A COMPREHENSIVE APPROACH TO THE DEVELOPMENT OF INNOVATION ACTIVITY OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Abstract

The article considers a comprehensive approach to solving the problem of science and education integration in higher education institutions. The negative effects of regulating innovative infrastructure are revealed. The existing forms of state support of innovation are analyzed and strategies are suggested for improving and developing the management of integrated innovation structures in higher education institutions.

About the Author

M. . Klimachkova
Financial and Technology Academy
Russian Federation


References

1. Постановление Правительства Российской Федерации от 9 апреля 2010 г. № 218 / Развитие кооперации российских вузов и производственных предприятий [сайт]. URL: http://www.p218.ru/ (дата обращения: 21.03.2013).

2. Постановление Правительства Российской Федерации от 9 апреля 2010 г. № 219 «О государственной поддержке развития инновационной инфраструктуры в федеральных образовательных учреждениях высшего профессионального образования» / Правительство Российской Федерации [сайт]. URL: httр://правительство.рф/ gov/results/10233/ (дата обращения: 21.03.2013).

3. Постановление Правительства Российской Федерации от 9 апреля 2010 г. № 220 / Привлечение ведущих ученых в российские образовательные учреждения высшего профессионального образования [сайт]. URL: http://www.p220.ru/ (дата обращения: 22.03.2013).

4. Федеральный закон Российской Федерации от 2 августа 2009 г. № 217-ФЗ «О внесении изменений в отдельные законодательные акты Российской Федерации по вопросам создания бюджетными научными и образовательными учреждениями хозяйственных обществ в целях практического применения (внедрения) результатов интеллектуальной деятельности» // Российская газ. -2009. - 4 авг.

5. Федеральная целевая программа «Научные и научно-педагогические кадры инновационной России» [сайт]. URL: http://www.fcpk.ru/ (дата обращения: 21.03.2013).


Review

Views: 83


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)