ON ESSENCE AND CONTENT OF CUSTOMS SERVICES QUALITY MANAGEMENT
Abstract
the nature and content of the quality management of
customs services in the light of the general management
theory. The author studied the essence of the management
process of the customs authorities, characterized
its features and main elements. Based on the analysis
the author revealed the content and structure of the process
of quality management of customs services as a
promising direction of customs administration.
References
1. Большая экономическая энциклопедия. - М.: ИНФРА-М, 2007. - 816 с.
2. Большой экономический словарь / Под ред. А.Н. Азрилияна. - М.: ФБК-Пресс, 2002. - 754 с.
3. Дьяконов. В.Н. Управление в таможенных органах: основы теории организации / В.Н. Дьяконов. - Владивосток: Изд-во Владивостокского филиала Российской таможенной академии, 2006. - 104 с.
4. Ершов. А.Д. Таможенный менеджмент: модели и информационное обеспечение / А.Д. Ершов. - М.: Изд-во Российской таможенной академии, 2009. - 172 с.
5. ИСО 9000:2005 Системы менеджмента качества. Основные положения и словарь. URL :http:// www.iso.org. (дата обращения: 27. 01. 12)
6. Макрусев, В.В. Таможенный менеджмент: учеб- ное пособие / В.В. Макрусев, В.Ю. Дианова. - М.: Изд-во Российской таможенной академии, 2009. - 278 с.
7. Основы управления таможенными органами Рос- сии: учебник / В.В. Макрусев, В.Т. Тимофеев, И.Н. Колобова, С.В. Барамзин, А.Ф. Андреев; под общ. ред. В.А. Черных. - М.: Изд-во Рос- сийской таможенной академии, 2009. - 252 с.
8. Райзберг, Б.А. Современный экономический сло- варь / Б.А. Райзберг, Л.Ш. Лозовский, Е.Б. Ста- родубцева. - М.: ИНФРА-М, 2005. - 480 с.