ON IMPROVING THE MANAGEMENT OF CAUCASIAN MINERAL WATERS HEALTH RESORT ENTERPRISES
Abstract
health resort enterprises. The system of social indicators in this sphere has been revealed. The
assessment of «SERVQUAL» activity has been chosen as the basic model for service quality
estimation. The mainstreams of (CMW) Kavminvod management improvement for a long-term
perspective have been developed.
About the Author
Руслан БогадуровRussian Federation
References
1. Багиев Г.Л., Алексеев А.А. Основы проведения маркетинговых исследований. СПб.: СПУЭФ, 1997.
2. Ветитнев А. Некоторые подходы к оценке рынка санаторно-курортных услуг. Практический маркетинг. 2002.
3. Кавминводы. Статистический справочник по санаторно-курортному комплексу Кавминвод. Пятигорск. 2009.
4. Семеняк Н.Г. Формирование обобщающей стратегии управления развитием санаторно-курортного комплекса. Экономика России на рубеже XXI века. СПб-Казань. Академия гуманитарных наук, 1999.
5. Чесноков Ю.В. Реструктуризация предприятий санаторно-курортного комплекса на основе концепции маркетинга. Автореф. дисс. на соиск. уч. степ. канд. экон. наук. Краснодар, 2007.