Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

ON IMPROVING THE MANAGEMENT OF CAUCASIAN MINERAL WATERS HEALTH RESORT ENTERPRISES

Abstract

The article summarizes the activity indicators of Caucasian Mineral Waters
health resort enterprises. The system of social indicators in this sphere has been revealed. The
assessment of «SERVQUAL» activity has been chosen as the basic model for service quality
estimation. The mainstreams of (CMW) Kavminvod management improvement for a long-term
perspective have been developed.

About the Author

Руслан Богадуров
Кавминводский институт сервиса Южно-Российского государственного университета экономики и сервиса, г. Пятигорск
Russian Federation


References

1. Багиев Г.Л., Алексеев А.А. Основы проведения маркетинговых исследований. СПб.: СПУЭФ, 1997.

2. Ветитнев А. Некоторые подходы к оценке рынка санаторно-курортных услуг. Практический маркетинг. 2002.

3. Кавминводы. Статистический справочник по санаторно-курортному комплексу Кавминвод. Пятигорск. 2009.

4. Семеняк Н.Г. Формирование обобщающей стратегии управления развитием санаторно-курортного комплекса. Экономика России на рубеже XXI века. СПб-Казань. Академия гуманитарных наук, 1999.

5. Чесноков Ю.В. Реструктуризация предприятий санаторно-курортного комплекса на основе концепции маркетинга. Автореф. дисс. на соиск. уч. степ. канд. экон. наук. Краснодар, 2007.


Review

Views: 79


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)