Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

THE MECHANISM OF DESIGNING AN EFFECTIVE MARKETING STRATEGY ON THE BASIS OF DIGITAL SALES FUNNEL

https://doi.org/ 10.18384/2310-6646-2019-1-43-51

Abstract

The article is concerned with the sturdy of digital marketing as a target and interactive marketing of goods and services directed at improving the mechanism of product sales by means of different digital technologies. One of such technologies, a digital sales funnel, is analyzed. The author of the article argues that the sales funnel allows to trace all stages of potential client advance from the moment of the first acquaintance with the product to its acquisition.

About the Author

V. V. Kolosova
Moscow Aviation Institute (NationalResearchUniversity)
Russian Federation


References

1. Бахиркин М. В., Зинченко А. С. Квантификация качества IT-прогнозов для анализа прогнозируемых данных // Вестник Московского авиационного института. 2012. Т. 19. № 4. С. 182-186.

2. Данько Т. П., Китова О. В. Вопросы развития цифрового маркетинга // Проблемы современной экономики. 2013. № 3 (47). С. 261-265.

3. Землянская Н. Б., Казакова Н. В., Михайлова Л. В. Основы управления качеством товара путем оценки лояльности потребителя // Вестник Университета (Государственный университет управления). 2016. № 3. С. 198-200.

4. Очковская М. С., Рыбалко М. А. Маркетинг: новые тенденции и перспективы. М.: Проспект, 2018. 176 с.

5. Сенаторов А. А. Контент-маркетинг. Стратегии продвижения в социальных сетях. М.: Альпина Паблишер, 2018. 153 с.

6. Солодар М. А. Воронка продаж в интернете. Инструменты автоматизации продаж и повышения среднего чека в бизнесе. М.: Эксмо, 2018. 240 с.


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)