Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

ФОРМИРОВАНИЕ КОНКУРЕНТНОЙ СТРАТЕГИИ ПРЕДПРИЯТИЯ НА ОСНОВЕ МАРКЕТИНГА

Abstract

There is a necessity for working out of long-term strategy of behaviour to be competitive in the conditions of quickly varying situation in the market before the enterprises. From here follows, that realisation of marketing activity of the enterprises demands working out of such marketing strategy which would be easily integrated into existing system of manufacture and management with high speed of realisation, is filled by innovative ideas, positively apprehended by enterprise collective.

About the Author

И. Иконникова
Калужский филиал МГТУ им. Н.Е. Баумана
Russian Federation


References

1. Myron J. Gordon. The Investment, Financing and Valuation of the Corporacion. Homewood, III: Richard D. Irwin. Inc, 1962.

2. Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Бизнес-книга, 1996, С. 21.

3. Завьялов П.С., Демидов В.Е. Формула успеха: маркетинг (сто вопросов – сто ответово том, как эффективно действовать на внешнем рынке). – М.: Международные отношения, 1991. С. 32–33.

4. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. – СПб.: Питер, 1999, С. 46.

5. Голубков Е.П. О некоторых аспектах концепции маркетингаи его терминологии //Маркетингв Россиии за рубежом. 1999, № 6, С. 5.

6. Карлофф Б. Деловая стратегия. – М.: Экономика, 1991. С. 63.


Review

Views: 56


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)