Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

ПРОБЛЕМЫ ОПРЕДЕЛЕНИЯ ПОКАЗАТЕЛЕЙ И ИНИЦИАТИВ, ИСПОЛЬЗУЕМЫХ ПРИ РЕАЛИЗАЦИИ СТРАТЕГИИ ИННОВАЦИИ В ОРГАНИЗАЦИЯХ ПРОМЫШЛЕННОГО ТИПА

Abstract

This article is about experience of leader industrial production companies (Toyota, Apple, Procter & Gamble and Pepsi) to solute modern problems of developing of market for supporting status of Innovation Company. And about using Balanced Score Cards as holistic method in this trend.

About the Author

С. Федотов

Russian Federation


References

1. Ансофф И.Х. Стратегическое управление. – М.: Экономика, 1989.

2. Масленникова Н.П., Желтенков А.В. Менеджментв инновационной сфере: Учеб. пособие. – М.: ИД ФБК – ПРЕСС, 2005.

3. Хервиг Р. Фридаг, Вальтер Шмидт. Сбалансированная система показателей: руководство по внедрению. – 2-е изд., стер. – М.: Омега-Л, 2007.

4. Шаститко А.Е. Экономическая теория институтов, – М.: ТЕИС, 1997.

5. У. Чан Ким, Рене Моборн. Стратегия голубого океана. Hippo, 2005. См. также: W. Chan Kim, Renee Mauborgne. Charting Your Company’s Future // Harvard Business Review, 2002, June.

6. Larry Huston, Nabil Sakkab. Connect and Develop: Inside Procter & Gamble’s New Model for Innovation // Harvard Business Review, 2006, March.


Review

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)