Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД В УПРАВЛЕНИИ СИСТЕМОЙ ОБРАЗОВАНИЯ

Abstract

In given article are considered questions of modeling educational politicians to Russia on modern stage. In condition post-industrial to civilizations actual becomes the development and realization of the new educational paradigm, which must be reflected both in strategies educational politicians, and in contents and methods of the formation. Such paradigm today can become sinergetic approach.

About the Authors

О. Волох
Омский гуманитарный институт
Russian Federation


Е. Портнягина
Омский гуманитарный институт
Russian Federation


References

1. Меньшиков И.В., Харитонова В.А. Проектирование развития образовательных систем. Синергетический подход. – Учебное пособие. – Институт развития образования Удмуртского государственного университета. Ижевская гимназия № 56. – Ижевск, 2003.

2. Новые направления системного анализаи компьютерного моделирования образовательной стратегиии политики России // Ахромеева Т.С., Капустин М.А., Кащенко С.А., Куракин П.В., Малинецкий Г.Г., Медведев И.Г., Митин Н.А., Орлов Ю.Н., Подлазов А.В., Посашков С.А., Русаков А.И., Серебряков Д.В., Соловьев С.А., Чернавский Д.С.

3. В.А. Харитонова, О.В. Санникова, И.В. Меньшиков. Образование: стратегия развитияи синергетика.

4. Национальный проект «Образование»в зеркале мнения профессионального сообщества // http:// national.invir.ru

5. Прутченков А.С., Новикова Т.Г. Управляющий совет общеобразовательного учреждения как институт гражданского общества // Интернет-журнал «Эйдос». – 2005. – 10 сентября. http://www. eidos.ru


Review

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)