Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

PRODUCT QUALITY CONTROL IN MARKETING SYSTEM

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2015-4-99-105

Abstract

The article considers the problem of product quality control at food-stuff enterprises. Quality, as the most valuable for modern Russian customers element, should become an effective instrument of marketing, because it provides opportunities for the competitiveness improvement both of organizational settings and of the whole industry. The article also shows the evolution of the producers’ and customers’ attitude to the quality concepts in terms of the market and manufacturing processes development, as well as the structure of costs paid by enterprises to ensure the quality.

About the Author

I. . Stukanova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Агропродмаш-2015: Время говорить о качестве. [Электронный ресурс]. URL: http://agroprodmash.unipack.ru/ publication/57144/ (дата обращения: 10.10.2015).

2. Анализ молочной отрасли в России в 2010-2014 гг., прогноз на 2015-2019 гг. BusinesStat. [Электронный ресурс]. URL: marketing.rbc.ru (дата обращения: 17.10.2015).

3. Жук С.С. Управление качеством человеческих ресурсов: теория и практика. М.: Дашков и К, 2015. 232 с.

4. Зеленкин В.Г. Управление качеством продукции на предприятиях молочной промышленности как фактор повышения их конкурентоспособности // Вестник ЮУрГУ Серия «Пищевые биотехнологии». 2013. Т. 1, № 2. С. 55-58.

5. Официальный сайт Российского Союза предприятий молочной отрасли. [Сайт]. Оперативная информация молочного рынка [Электронный ресурс]. URL: http://www.dairyunion.ru/statistics (дата обращения: 10.10.2015).

6. Официальный сайт DISCOVERY Research Group [Сайт]. [Электронный ресурс]. URL: http://drgroup.ru (дата обращения: 15.10.2015). Vi°y

7. Регионы России. Социально-экономические показатели 2014: Р32 стат. сб. / Росстат. М., 2014. 900 с.

8. Стратегия развития пищевой и перерабатывающей промышленности РФ до 2020 года. Утверждена распоряжением Правительства РФ от 17 апреля 2012 г. № 559-р. [Электронный ресурс]. URL: http://consultant.ru/document/ cons_doc_LAW_128940 (дата обращения: 11.10.2015).

9. Стуканова И.П. Управление региональным рынком продовольственных товаров: маркетинговый подход: монография / И.П. Стуканова. М.: Информационно-внедренческий центр «Маркетинг», 2009. 236 с.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)