Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

PLACE AND ROLE OF SALES PROMOTION FOR SEASONAL GOODS

Abstract

This article considers the importance and peculiarities of sale promotion programs
for seasonal goods, which is illustrated through the wet wipes market. The terms of
seasonal prevalence and sale promotion have been described. The recurrence of sale promotion
programs in the markets of high seasonal dependence is shown. The mainstream marketing
activities to cover seasonal decline have been pointed out.

About the Author

Анастасия Эбергардт
Московский государственный университет экономики, статистики и информатики
Russian Federation


References

1. Sales Promotion. How to Create and Implement Campaigns that Really Work, third Edition by Julian and Roddy Mullin Cummins. Kogan page, London, 2009

2. Губанов В.А., Ковальджи А.К. Выделение сезонных колебаний на основе вариационных принципов // ЭММ, 2001. том 37. №1.

3. Кибиткин А.И., Коник Р.В. Сезонные колебания: необходимость учета и способы расчета/Доклад на научно-экономической конференции МГТУ. М.: МГТУ, 2000.

4. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я. Нева, 2003.

5. Менар К., Вальцескини И. Создание и защита коллективных товарных знаков//Вопросы экономики. 1999. № 3. 6. Общая теория статистики: Статистическая методология в изучении коммерческой деятельности/ Под

6. ред. А.А. Спирина, О.Э. Башиной. М.: Финансы и статистика, 1997


Review

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)