Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

THE ROLE OF EDUCATIONAL SERVICES IN THE EMERGING NETWORK ECONOMY

Abstract

The paper analyzes the functioning of educational services in a network economy
and patterns of the development of network structures of educational process caused by
massive use of Internet-technologies. In practice, the process of upgrading the existing network
of organizations usually means the active use of information technology and a certain decrease
in the proportion of traditional hierarchical forms of governance through the promotion of collective
forms. The Federal Target Program for the Development of Education in 2006-2010
gives a high priority to informatization. This program runs several projects to develop electronic
educational resources of a new generation, ensuring the implementation of educational
programs in the subjects of the basic and secondary (complete) general education in general,
primary and secondary vocational institutions.

About the Author

Айшат Хубиева
Филиал Южного федерального университета (с.Учкекен)
Russian Federation


References

1. Делбанко Э. Университеты в беде (пер. с англ. О. Шляхтина) // Вопросы образования. Сб. ст. Вып. 3. 2009.

2. Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество, культура /пер. с англ.; под ред.О.И. Шкаратана. М.: ГУ ВШЭ, 2000.

3. Кирой В.Н. Принципы модернизации высшей школы // Университетское управление. Сб. ст. Вып.5. 2008.

4. Стратегические цели и показатели // Университетское управление. Сб. ст. Вып. 4. 2008.

5. Хейнеман C., Андерсон К., Нуралиева Н. Цена коррупции в секторе высшего образования (пер. с англ.С. Кучковской) // Вопросы образования. Сб. ст. Вып. 3. 2008.

6. Эдерер Пеер, Ф.Шуллер, С.Виллмс. Ранжирование систем высшего образования: граждане и общество в эру знаний (пер. с англ. Е. Покатович) // Вопросы образования. Сб. ст. Вып. 3. 2009.


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)