Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Economics

Advanced search

RESEARCH OF MODERN MARKETING STRATEGIES FOR ENTERPRISE DEVELOPMENT IN A COMPETITIVE ENVIRONMENT

https://doi.org/10.18384/2310-6646-2021-1-67-73

Abstract

Aim. To analyze the most promising areas of modern marketing development presented in the B2B economic system. Methodology. The theoretical and methodological foundations of the mechanism of marketing in the B2B system are highlighted, the principles of building an effective system for promoting products in the B2B market are considered, taking into account modern market realities. Results. The proposed material will help determine the development trend of the B2B marketing segment in order to plan more effectively when developing business strategies. Research implications. Current approaches for the most effective use of the B2B concept are highlighted, taking into account its constant transformation and updating the innovative marketing technologies. It is shown that for the development of the economic system of B2B marketing, it is necessary to use personalized customer experience, targeting approaches and competent emphasis when creating new marketing channels to attract B2B segment buyers. The necessity of developing special mechanisms for long-term influence on the development of the B2B segment to increase the company’s performance in the field of marketing is justified.

About the Authors

I. A. Vasilyeva
Moscow Region State University
Russian Federation


N. B. Zemlyanskaya
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


R. A. Panteleeva
Moscow Aviation Institute (National Research University)
Russian Federation


References

1. Авдеева О. В., Васильева И. А., Сазонова М. В. Изучение проблем синхронизации этапов при проведении современных маркетинговых исследований // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2020. № 3. С. 33-40.

2. Васильева И. А., Комонов Д. А., Сазонова М. В. Исследование ключевых ресурсов процесса трансформации корпоративной инновационной системы отечественных предприятий // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2019. № 1. С. 16-24.

3. Власова Т. И. Особенности реализации методологии принятия решений в управлении проектами // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2016. № 4. C. 62-69.

4. Землянская Н. Б., Михайлова Л. В., Сазонов А. А. Исследование технологии поисковой оптимизации как одной из основных составляющих инструмента маркетинга // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2019. № 1. С. 25-34.

5. Зимина С. С. Особенности использования инструментов Интернет-маркетинга на b2b и b2c рынках // Economics. 2017. № 8 (29). С. 10-16.

6. Мискевич Е. В. Особенности реализации маркетинга на рынке В2В // Основы экономики, управления и права. 2014. № 5 (17). С. 65-69.

7. Назарова В. А., Сиротина М. А. Особенности использования рекламы на рынке В2В // Успехи в химии и химической технологии. 2015. № 9 (168). С. 88-90.

8. Полосков C. C., Желтенков А. В. Высокотехнологичные наукоёмкие предприятия и их позиционирование в конкурентной среде // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. 2018. № 2. С. 155-163.

9. Сазонов А. А. Эффективность инновационной деятельности предприятия // Вопросы гуманитарных наук. 2012. № 1 (57). С. 16-17.


Review

Views: 105


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5040 (Print)
ISSN 2949-5024 (Online)